loading...

تبليغات در گوگل و طراحي سايت

مجري انواع تبليغات اينترنتي، تبليغات در گوگل، طراحي سايت و تبليغات تلگرام

بازدید : 136
شنبه 29 شهريور 1399 زمان : 12:52

رتبه الکسا چیست؟

  • چگونه رتبه الکسای سایت را ببینیم؟
  • عوامل موثر در رتبه الکسا کدامند؟
  • چرا کاهش رتبه الکسا مهم است؟
  • رابطه سئو و رتبه الکسا چیست؟
  • چگونه رتبه الکسای سایت را کاهش دهیم؟
  • سریع ترین روش برای بهبود رتبه الکسا چیست؟
  • علت نوسان عجیب رتبه الکسا چیست؟
  • چند روز طول می کشد تا رتبه الکسا به روز رسانی شود؟

با مطالعه مقاله ” روش های کاهش رتبه الکسا “، پاسخ تمام سوال های فوق را خواهید یافت.

رتبه الکسا چیست؟

قبل از آنکه روش های کاهش رتبه الکسا را برای شما بگوییم لازم است تا تعریفی از وب سایت الکسا و رتبه الکسا خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. به بیانی دیگر در این قسمت میخواهیم بگوییم که رتبه الکسا چیست؟

الکسا شرکتی است که داده های مربوط به وب سایت های مختلف را حفظ کرده و کار اصلی آن تعیین رتبه سایت ها است. این اطلاعات شامل تعداد ورودی های سایت ، کلمات و عبارات تحت جست و جو و ورود به سایت و همچنین بک لینک های ثبت شده برای یک وب سایت است. در واقع الکسا (اول: تعداد بازدیدکننده منحصر به فرد در طول روز Unique Visitor) و (دوم: تعداد صفحات بازدید شده) را برای هر سایت در سه ماه اخیر تخمین می زند و از ترکیب این دو معیاری برای رتبه بندی سایت ها تعیین می کند. پس برای کاهش تضمینی رتبه الکسا باید فعالیتی انجام پذیرد که تعداد بازدیدکننده از سایت و همچنین صفحات بازدید شده از سایت بالا رود.

رتبه الکسا شامل 2 رتبه کلی است. یکی رتبه وب سایت شما در مقیاس جهانی و دیگری رتبه وب سایت شما در مقیاس کشوری(در مقایسه با رقبای داخلی کشور شما). به عبارت دیگر رتبه وب سایت شما در میان تمامی وب سایت های موجود در سطح جهان و سطح کشور به شما اعلام می گردد. البته ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از خدمات الکسا با تنها با خرید اکانت الکسا در دسترس خواهد بود.

کاهش رتبه الکسا

در این قسمت باید که به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • نکته مهم 1: رتبه الکسای بیان شده برای وب سایت شما در مقایسه با تمامی وب سایت های دنیا و کشور شما است. به عبارتی دیگر شما در دنیا و کشور ایران ، با سایت هایی نظیر گوگل ، یاهو ، دیجی کالا و … رقیب بوده و مقایسه خواهید شد.
  • نکته مهم 2: میزان ترافیک در وب سایت ما یا سایر وب سایت ها می تواند در رتبه الکسای وب سایت شما اثرگذار باشد.
  • نکته مهم 3: هرچه این رتبه عدد پایین تری باشد و به عبارت دیگر هرچه این عدد به یک نزدیکتر باشد وب سایت شما رتبه و جایگاه بهتری خواهد داشت.
  • نکته مهم 4: رتبه الکسا میانگین 3 ماهه وب سایت شمارا می سنجد. در نتیجه اگر برای چند روز کوتاه ترافیک زیادی را به وب سایت خودتان روانه کردید انتظار نداشته باشید که رتبه وب سایت شما به سرعت کاهش پیدا کند.

یک مثال بسیار بسیار مهم : دوسایت وجود دارند که هریک 100 ورودی دارند.در سایت اول کاربران بطور میانگین از 5 صفحه از سایت را بازدید می کنند و در سایت دوم افراد بطور میانگین 2 صفحه از سایت را باز میکنند. در نتیجه سایت اول رتبه الکسای بهتری خواهد داشت. به عبارت دیگر هرچه کاربران در وب سایت شما گشت و گذار کنند و از صفحه ای به صفحه دیگر بروند رتبه الکسای شما بهبود پیدا خواهد کرد.

چگونه رتبه الکسا را مشاهده کنیم؟

شما می توانید با نصب افزونه هایی بر روی مرورگرهای کروم و همچنین فایرفاکس رتبه الکسای وب سایت خود و یا هر وب سایت دیگری را مشاهده نمایید. اما ما به شما ابزار نمایش رتبه الکسای تاپ ادورت را پیشنهاد می کنیم که با وارد نمودن نام هر وب سایتی می توانید رتبه الکسا را برای آن سایت مشاهده نمایید.

در خصوص افزونه های مرورگرها کافی است در گوگل عبارت Alexa toolbar را جستجو کنید و آن را در مرورگر خود نصب کنید.

راه دیگر مشاهده رتبه الکسا آن است که به سایت الکسا بروید و نام سایت مورد نظر را وارد کنید تا رتبه الکسای سایت را مشاهده کنید.

مزایا و اهمیت رتبه الکسای پایین

  • کسب اعتبار: اگر بازدید کننده یا خریداری از وب سایت شما قصد خرید خدمات و یا کالایی را داشته باشد به احتمال زیاد از رتبه الکسای شما پی به این موضوع خواهد برد که میزان مراجعه به وب سایت شما به چه میزان است و به عبارت دیگر سایت شما معتبر هست و یا خیر؟
  • افزایش تعداد مشتریان: به عنوان یک اصل ساده و مهم در بازاریابی : هرچه مغازه شما بازدید کننده بیشتری داشته باشد شما مشتریان بیشتری خواهید داشت. پس لازم است تا بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید.
  • برتری نسبت به رقبا: اینکه شما رتبه الکسای کمتری داشته باشید بدین معناست که در میان رقبا جایگاه بهتری دارید. در نتیجه به نوعی رتبه پایین الکسا نسبت به رقبایتان را می توان تا حدودی همان برتری شما نسبت به رقبا دانست.
  • انجام تبلیغات: در صورتی که شما رتبه الکسای پایینی داشته باشید این بدان معناست که مراجعه به وب سایت شما زیاد است. حال این موضوع می تواند مورد توجه نفرات و سازمان هایی قرار گیرد که قصد اجرای تبلیغات دارند و با دریافت کلیک برای این سایت ها کسب درآمد نمایید.
  • سودرسانی غیر مستقیم: هر چقدر که وب سایت شما دارای رتبه سایت پایین تر (بهتری) باشد وب سایت شما ترافیک بیشتری را جذب خود خواهد کرد و همچنین در سیستم گوگل ادوردز شما به ازای هر کلیک دریافتی مبلغ کمتری را پرداخت خواهید نمود. لذا استفاده از روش های کاهش رتبه الکسا به بهبود شرایط شما و افزایش سوددهی وب سایت شما کمک خواهد کرد.

اهمیت حضور در صفحه اول جستجوی گوگل

حضور در صفحه اول گوگل چرا مهم است ؟! بدیهی است که هر سایتی برای جذب بازدیدکننده ی بیشتر باید دارای رتبه بهتری باشد. هنگامی که بر روی وب سایت خود کار می کنید می توانید با دیدن رتبه الکسا مربوط به وب سایت خود عملکرد خود را بسنجید تا معلوم شود که در طول زمان چه مقدار پیشرفت کرده اید. همچنین می توانید پیوسته رتبه وب سایت رقیبانتان را بررسی کنید و سرعت کار گروهی آنها را بیابید تا سرعت خود را برای پیشی گرفتن از رقیبانتان تنظیم کنید. در ادامه این مقاله، راهکارهای بهبود رتبه الکسا را بیان می کنیم.

چه مواردی روی رتبه الکسا شما تاثیر دارد؟

  1. تعداد بازدید از صفحات وب سایت.
  2. تعداد صفحات بازدید شده از وب سایت.
  3. ترافیک ناشی از کاربرانی که از تولبار الکسا استقاده می کنند.
  4. نرخ کلیک
  5. کیفیت زمانی بازدیدها از وب سایت.
  6. سرعت بارگذاری وب سایت
  7. بونس ریت (Bounce Rate).
  8. تنوع بازدیدها از وب سایت.
  9. تعداد لینک های وب سایت.
  10. استفاده از شبکه های اجتماعی و تعداد لایک و کامنت ها.

رابطه سئو سایت و الکسا چیست؟

سایتی دارای رتبه الکسای پایین است که ترافیک زیادی را دارا باشد. از طرفی سایتی دارای ترافیک زیاد است که سئوی خوبی داشته باشد. به عبارت دیگر، برای کاهش تضمینی رتبه الکسا باید وب سایت شرایط سئوی خوبی داشته باشد.

اما رابطه مستقیمی میان الکسا و وضعیت سئو سایت وجود ندارد. چراکه این امکان وجود دارد که شما کلیک های ورودی خود را از راه هایی به جز موتورهای جست و جوگر همچون ایمیل مارکتینگ ، شبکه های اجتماعی و … دریافت کرده باشید.

18 راه برای کاهش رتبه الکسا

  1. نصب تولبار الکسا بر روی مرورگرهای مختلف همچون کروم ، فایرفاکس و …
  2. ایجاد مطلب های خاص و مخاطب پسند به منظور رشد خوب سئو: منظور از محتوای اصیل و تعاملی، محتوایی است که بطور مکرر بروزرسانی شود. این محتوا یا نوشته برای مخاطب شما جذاب بوده و موجب می شود که مخاطبانتان شما را پیوسته دنبال کنند. زمانی که نوشته ی مورد علاقه ای پیدا کنند به سایر صفحات که به اشتراک گذاشته شده اند نیز مراجعه کرده و موجب افزایش بازدیدکنندگان شما می شود. این کار توسط موتورهای جستجو نیز تایید شده و پاداش از طرف آنها دریافت می کند. باید توجه کنید که حتما محتوای منحصر به فردی داشته باشید. برای بررسی اینکه آیا متن مورد نظر شما سرقت ادبی داشته (کپی شده) است یا خیر می توانید از ابزار آنلاین بررسی سرقت ادبی تاپ ادورت استفاده کنید. وارد شوید و متن خود را وارد کنید ، این ابزار به شما خواهد گفت چند درصد متن تکراری است. نکته دیگری که در اینجا بایستی به آن توجه کنید این است که متن نگارش شده هرچه حجیم تر و کامل تر باشد، بهتر است. پیشنهاد ما مقاله ای با 2000 کلمه است اما می توانید با نگارش مقالات 1000 تا 2000 کلمه ای نیز به هدف خود برسید.
  1. ارسال مکرر و پیوسته پست در وبلاگ: سعی کنید فعالیت شما به گونه ای باشد که افراد مشتاق باشند تا هفته ای یک بار به وب سایت شما سر بزنند. توجه کنید که مطالب نگارش شده بایستی کیفیت بالایی داشته باشند تا خوانندگان از مطالعه مطلب شما رضایت داشته باشند.
  2. بهبود سئو سایت: از طریق سئو سایت خود را بهینه کنید. این راه نقش مهمی در کاهش تضمینی رتبه الکسا دارد. (خودتان اگر وقت نداشته و یا توانایی لازمه را نداشتید به یک موسسه واگذار کنید) در این راه می توانید علاوه بر الکسا ، پس از خرید اکانت موز از امکانات بی نظیر این ابزار استفاده کنید.
  3. اشتراک گذاری مطالب: در همه ی محیط ها و شبکه های اجتماعی مطالب خود را به اشتراک بگذارید. این کار باعث افزایش ورودی شما به ازای لینک های به اشتراک گذاشته شده می گردد.
  4. گوگل ادوردز: در صورت نیاز از گوگل ادوردز یا همان تبلیغات در گوگل استفاده کنید تا مطالب شما دیده شود. استفاده از این تبلیغات می تواند به صورت هدفمند باشد و شما با پرداخت هزینه منطقی و درستی می توانید برای تعدادی و یا تمام کلمات کلیدی مورد نظر به صورت کاملا کنترل شده به معرفی سایت خود و دریافت کلیک بپردازید.
  5. اشتراک گذاری مطالب: از سرویس های موجود همانند ایمیل مارکتینگ ، تبلیغات کلیکی، Share کردن مطالب در شبکه های اجتماعی و مواردی از این دست استفاده کنید تا ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
  6. ایجاد بک لینک: پیدا کردن سایت هایی که به سایت شما لینک بدهند. اگر سایت هایی که به درستی کار خود را انجام می دهند و شناخته شده باشند، به سایت شما لینک بدهند، باعث افزایش اعتماد و کیفیت سایت شما شده و به موتورهای جستجو کمک می کند تا حیطه ی کاری شما را بهتر بشناسند. ایجاد بک لینک رایگان و پولی باید با تولید مطالب اصیل و تعاملی با یکدیگر پشتیبانی شود زیرا کاربران به دنبال محتوای با کیفیت می گردند. توجه کنید که سایت هایی که انتخاب می کنید هرچه دارای دامین اتوریتی (Domail Autority) بالاتری باشند کیفیت لینک قوی تری را به شما اختصاص می دهند. شما می توانید با استفاده از ابزار بررسی دامین اتوریتی این امتیاز مهم را برای وب سایت خود و یا هر وب سایت دیگری مشاهده کنید.
  7. بهینه سازی وب سایت از نظر لینک دهی داخلی: لینک های داخلی وجود دارد که صفحاتی از سایت شما را به صفحات دیگر از سایت شما مربوط می کند. لینک سازی ذاخلی نیز یک تکیک مفید است زیرا کاربر را بیشتر با سایت شما آشنا می کند و موجب می شود که کاربر بیشتر در سایت شما بماند. این کار می تواند به بهبود رتبه الکسای سایت کمک کند.
  8. یافتن کلمات کلیدی رقیبانتان که ترافیک زیادی را جذب می کند: با یافتن این کلماتی که میزان ترافیک قابل توجهی برای رقیبانتان به ارمغان آورده، شما نیز می توانید روی آنها سرمایه گذاری کنید و حتی تبلیغات کلیکی (PPC) برای آنهاانجام دهید (با استفاده از این کلمات و گوگل ادوردز، ترافیک به سمت سایت خود جذب کنید.) مطمئنا با جذب ترافیک بیشتر شاهد بهبود رتبه سئوی سایت خود خواهید بود. بدین منظور می توانید از ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی از مجموعه ابزارهای رایگان سئویی تاپ ادورت استفاده کنید. همچنین می توانید با خرید اکانت کیورد پلنر از امکانات بی نظیر این ابزار استفاده کنید.
  9. استراتژی بازاریابی رقیبانتان را بیابید:حتما سعی کنید استراتژی های رقیبانتان را بشناسید. تحقیق کنید که به ازای کدام کلمات و عبارات، ورودی های قابل توجهی دارند؟ عموم ورودی ها از چه طریقی است؟ موتورهای جست و جو گر و یا شبکه های اجتماعی یا لینک مستقیم؟ این اطلاعات می تواند شما را در بهبود اهدافتان بیشتر و بیشتر یاری کرده و با افزایش جذب خواننده موجبات بهبود رتبه الکسا ارا برای شما فراهم سازد.

بهبود رتبه الکسا

  1. روش های مختلف سئو را بر روی سایت خود امتحان کنید: سئو مهم ترین روشی است که زمان و توجه زیادی می خواهد و بیشترین تاثیر را بر کاهش رتبه الکسا دارد سئو علاوه بر افزایش رتبه الکسا به جذب مشتریان دائمی و حفظ آنها نیز کمک می کند. به بیانی دیگر هرچه رتبه سئو وب سایت شما بهتر باشد جذب خواننده بیشتری خواهید داشت و در نتیجه رتبه الکسای شما بهبود پیدا می کند.
  2. افزایش زمان ماندگاری کاربران در یک صفحه از سایت: شما باید مطالب مفید و درست و مفصلی در صفحه وب سایت خودتان نوشته باشید. نوشته شما باید شامل عکس و عناصر گرافیکی باشد تا خواننده را از مطالعه خسته نکند. همچنین می توانید با ایجاد ابزارها و گراف هایی خوانندگان را در صفحه وب سایت خودتان نگه دارید. این میزان ماندگاری کاربر در اصل Time On Site نام دارد. سعی کنید حتما کاربران را به خصوص در ابتدای مطالعه مطلب در صفحه خود با مطالب جذاب نگاه دارید و آنها را علاقه مند به مطالعه ادامه مطلب نمایید.
  3. ایجاد Alexa Toolsbar: می توانید محتوایی تولید کنید که برای افرادی که تولزبار الکسا (Alexa Toolsbar) دارند جالب باشد.!!! دریافت بازدید از سمت کاربرانی که نوار ابزار الکسا را دارند روی بهبود رتبه الکسا تاثیر دارد. به همین دلیل می توانید موضوعاتی را برای محتواهای خود هدف قرار دهید که مورد علاقه وب مستر ها است. زیرا وب مسترها کسانی هستند که ممکن است این نوار ابزار را داشته باشند.
  4. افزایش تنظیمات سئوی داخلی: حتما برای تمامی صفحات و به خصوص مقالات خود کلمه کلیدی ، متاتگ دیسکریپشن و تگ عنوان را به گونه ای خواننده پسند نگارش کنید تا خواننده پس از مشاهده آنها بر روی وب سایت شما کلیک کرده و آن را مطالعه نماید. همچنین حتما برای تمامی تصاویر خود از alt tag استفاده کنید تا گوگل با افزایش مولفه Image’s SERP باعث نمایش بیشتر عکس های شما شده و در نتیجه عکس های شما را بهبود ببخشد.
  5. نوشتن مطلب در مورد الکسا: در مورد الکسا و سئو مطلب بنویسید. الکسا برای ترافیکی که از سمت وب سایت شما به وب سایت الکسا هدایت شود ارزش زیادی قائل است. در نتیجه پیشنهاد می شود حتما از این موضوع استفاده کنید.
  6. اشتراک در خبرنامه: یک فرم اشتراک خبرنامه باعث می شود ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند. این کار به سادگی امکان پذیر است. یکی از محبوب ترین سیستم های اتوماسیون ارسال ایمیل، mailchimp است که می توانید از آن استفاده کنید.
  7. ثبت وب سایت در الکسا: وب سایت خود را در الکسا ثبت کنید. به alexa.com رفته و یک حساب کاربری ایجاد کنید. به یکی از روشهای زیر عملیات تایید هویت را انجام دهید. البته این موضوع به شما رتبه دقیق تری از الکسای وب سایت ارائه می دهد اما شامل صرف هزینه است.
  • متد یک: فایل تایید الکسا را در پوشه اصلی وب سایت خود قرار دهید.
  • متد دو: آی دی الکسا (Alexa ID) را در صفحه اصلی قرار دهید.
  • متد سه: تایید هویت از طریق گواهی معیارهای سایت (فقط در نسخه الکسا پرو)

راه سریع کاهش رتبه الکسا !!!

برای کاهش رتبه الکسای خود به خصوص به صورت ماندگار حتما روش هایی که در قسمت پیشین پیشنهاد گردید را دنبال کنید. اما اگر بنا به هر دلیلی به دنبال کاهش سریع رتبه الکسا هستید می توانید یکی از سه راه زیر برای ” کاهش رتبه الکسا با ارسال بازدید ” ، استفاده کنید. البته این موارد چندان توصیه نمی گردد.

  1. نوار ابزار الکسا یا همان Alexa Toolbar را برای مرورگرهای خود دانلود کنید.
  2. با کلیه مرورگرهایی که بر روی سیستم شما نصب است وارد سایت Page Reboot شوید و پس از وارد کردن آدرس صفحه دلخواهی از سایت، فاصله زمانی را حداقل روی ۶۰ ثانیه تنظیم کنید.
  3. هر ۱۵ دقیقه آدرس آی پی یا کشور را در فیتلر شکن خود تغییر دهید و اتصال آن را مجددا راه اندازی کنید تا آدرس آی پی شما تغییر کند.
  4. از یک سرویس بوست الکسا مانند RankBoostUp استفاده کنید.

پیشنهاد تاپ ادورت جهت بهبود رتبه الکسا چیست؟

پیشنهاد تاپ ادورت برای کاهش رتبه الکسا ایران و جهان ، این است که پیوسته برروی وب سایت خود کار کنید و سعی کنید تمامی کلمات کلیدی مربوط به کارتان را در مطالب خود استفاده کنید و در ضمن حتما از گوگل ادوردز و سئو استفاده کنید زیرا مهمترین نقش را در بهبود رتبه الکسا دارند.
مجموعه ای از خدمات بهبود وضعیت سایت برای شما فراهم کرده ایم. همگی آنها را می توانید در صفحه زیر مشاهده کنید.

در موضوعات مربوط به حوزه سئو مطمئنا سخن ها عاری از نقصان نیست. باعث افتخار است تا در انتهای همین پست نظر خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات مهم و پر تکرار

در این قسمت به چند سوال مهم در رابطه با الکسا پاسخ خواهیم داد

ده سایت برتر الکسا چه سایت هایی هستند؟

در این قسمت نام 10 سایت برتر دنیا از نظر رتبه الکسا را به شما خواهیم گفت.

  1. Google
  2. YouTube
  3. Tmall
  4. Baidu
  5. Facebook
  6. QQ
  7. Sohu
  8. Taobao
  9. Login.tmall.com
  10. Yahoo

به طور مثال در تاریخ نگارش این مقاله وب سایت های زیر در ایران صاحب جایگاه های برتری بوده اند.

  • رتبه دوم الکسا ایران : سایت آپارات (aparat.com)
  • رتبه سوم الکسا ایران: سایت دیجی کالا (Digikal.com)
  • رتبه چهارم الکسا ایران: سایت ورزش 3 (Varzesh3.com)

علت نوسان عجیب رتبه الکسا چیست؟

این مورد را در نظر بگیرید که وب سایت های دیگر بر روی بهبود رتبه الکسای خود کار میکنند. از آنجایی که تمام این وب سایت ها همراه شما در یک رده بندی سنجیده می شوند این بدیهی است که در صورت کاهش فعالیت شما ، رتبه الکسای وب سایت شما با شدت بیشتری افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین وب سایت هایی هستند که جدیدا به لیست رقبای شما نزدیک می شوند و نباید از آنها غافل شد.

بازه زمانی به روز رسانی رتبه الکسا چند روز است؟

بر اساس بیان خود الکسا داده های رتبه سایت های مختلف را روزانه به روز رسانی می‌کند. در نتیجه پیشنهاد می شود که به صورت روزانه برای بهبود و کاهش رتبه الکسا وب سایت تلاش کنید. البته پیشنهاد می شود که در کنار رتبه الکسا از طریق کنسول جستجو گوگل ورودی های خود را پایش کنید و با وضعیت الکسای خود مقایسه کنید.

آیا الکسا برای ساب دامین هم رتبه اعلام می‌کند؟

باید بگوییم خیر! الکسا تنها برای دامنه اصلی سایت، رتبه را محاسبه و اعلام می‌کند. در نتیجه رتبه جداگانه ای برای ساب دامین ها محاسبه نمی گردد. توجه کنید که رتبه بیان شده برای کل وب سایت شماست و الکسا رتبه مجزایی برای صفحات مختلف سایت ارائه نمی دهد. به عبارت بهتر تنها رتبه صفحه اصلی از دامنه اصلی سایت شما منظور می‌شود. البته یک مورد استثنا نیز در این باره وجود دارد. اگر الکسا به درستی متوجه شود که شما بر روی ساب دامینی از یک دامنه اصلی بزرگ اشتراکی سایت خود را قرار داده اید، رتبه مجزایی برای آن اعلام می‌شود. به طور مثال برای وب سایت بلاگفا که یک وبلاگ ساز است برای خود یک رتبه الکسای جداگانه دارد. حال آنکه رتبه برای هریک از زیردامنه های آن به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.

روش های افزایش ترافیک سایت

برخی از رتبه های الکسا و میزان بازدید صفحه ی وب سایت مربوط به آنها:

مهم ترین مورد برای رتبه الکسا، نصب تولبار الکسا روی مرورگر می باشد. یعنی در آمار افرادی ثبت می شوند که دارای تولبار الکسا باشند.

  1. رتبه 100000 : 100 الی 150 بازدید کننده در هر روز
  2. رتبه 50000 : 250 الی 300 بازدیدکننده در هر روز
  3. رتبه 20000 : 400 الی 500 بازدیدکننده در هر روز
  4. رتبه 10000 : 700 الی 800 بازدیدکننده در هر روز
  5. رتبه 5000 : 1400 الی 1600 بازدیدکننده در هر روز

رتبه الکسا چیست؟

  • چگونه رتبه الکسای سایت را ببینیم؟
  • عوامل موثر در رتبه الکسا کدامند؟
  • چرا کاهش رتبه الکسا مهم است؟
  • رابطه سئو و رتبه الکسا چیست؟
  • چگونه رتبه الکسای سایت را کاهش دهیم؟
  • سریع ترین روش برای بهبود رتبه الکسا چیست؟
  • علت نوسان عجیب رتبه الکسا چیست؟
  • چند روز طول می کشد تا رتبه الکسا به روز رسانی شود؟

با مطالعه مقاله ” روش های کاهش رتبه الکسا “، پاسخ تمام سوال های فوق را خواهید یافت.

رتبه الکسا چیست؟

قبل از آنکه روش های کاهش رتبه الکسا را برای شما بگوییم لازم است تا تعریفی از وب سایت الکسا و رتبه الکسا خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. به بیانی دیگر در این قسمت میخواهیم بگوییم که رتبه الکسا چیست؟

الکسا شرکتی است که داده های مربوط به وب سایت های مختلف را حفظ کرده و کار اصلی آن تعیین رتبه سایت ها است. این اطلاعات شامل تعداد ورودی های سایت ، کلمات و عبارات تحت جست و جو و ورود به سایت و همچنین بک لینک های ثبت شده برای یک وب سایت است. در واقع الکسا (اول: تعداد بازدیدکننده منحصر به فرد در طول روز Unique Visitor) و (دوم: تعداد صفحات بازدید شده) را برای هر سایت در سه ماه اخیر تخمین می زند و از ترکیب این دو معیاری برای رتبه بندی سایت ها تعیین می کند. پس برای کاهش تضمینی رتبه الکسا باید فعالیتی انجام پذیرد که تعداد بازدیدکننده از سایت و همچنین صفحات بازدید شده از سایت بالا رود.

رتبه الکسا شامل 2 رتبه کلی است. یکی رتبه وب سایت شما در مقیاس جهانی و دیگری رتبه وب سایت شما در مقیاس کشوری(در مقایسه با رقبای داخلی کشور شما). به عبارت دیگر رتبه وب سایت شما در میان تمامی وب سایت های موجود در سطح جهان و سطح کشور به شما اعلام می گردد. البته ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از خدمات الکسا با تنها با خرید اکانت الکسا در دسترس خواهد بود.

کاهش رتبه الکسا

در این قسمت باید که به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • نکته مهم 1: رتبه الکسای بیان شده برای وب سایت شما در مقایسه با تمامی وب سایت های دنیا و کشور شما است. به عبارتی دیگر شما در دنیا و کشور ایران ، با سایت هایی نظیر گوگل ، یاهو ، دیجی کالا و … رقیب بوده و مقایسه خواهید شد.
  • نکته مهم 2: میزان ترافیک در وب سایت ما یا سایر وب سایت ها می تواند در رتبه الکسای وب سایت شما اثرگذار باشد.
  • نکته مهم 3: هرچه این رتبه عدد پایین تری باشد و به عبارت دیگر هرچه این عدد به یک نزدیکتر باشد وب سایت شما رتبه و جایگاه بهتری خواهد داشت.
  • نکته مهم 4: رتبه الکسا میانگین 3 ماهه وب سایت شمارا می سنجد. در نتیجه اگر برای چند روز کوتاه ترافیک زیادی را به وب سایت خودتان روانه کردید انتظار نداشته باشید که رتبه وب سایت شما به سرعت کاهش پیدا کند.

یک مثال بسیار بسیار مهم : دوسایت وجود دارند که هریک 100 ورودی دارند.در سایت اول کاربران بطور میانگین از 5 صفحه از سایت را بازدید می کنند و در سایت دوم افراد بطور میانگین 2 صفحه از سایت را باز میکنند. در نتیجه سایت اول رتبه الکسای بهتری خواهد داشت. به عبارت دیگر هرچه کاربران در وب سایت شما گشت و گذار کنند و از صفحه ای به صفحه دیگر بروند رتبه الکسای شما بهبود پیدا خواهد کرد.

چگونه رتبه الکسا را مشاهده کنیم؟

شما می توانید با نصب افزونه هایی بر روی مرورگرهای کروم و همچنین فایرفاکس رتبه الکسای وب سایت خود و یا هر وب سایت دیگری را مشاهده نمایید. اما ما به شما ابزار نمایش رتبه الکسای تاپ ادورت را پیشنهاد می کنیم که با وارد نمودن نام هر وب سایتی می توانید رتبه الکسا را برای آن سایت مشاهده نمایید.

در خصوص افزونه های مرورگرها کافی است در گوگل عبارت Alexa toolbar را جستجو کنید و آن را در مرورگر خود نصب کنید.

راه دیگر مشاهده رتبه الکسا آن است که به سایت الکسا بروید و نام سایت مورد نظر را وارد کنید تا رتبه الکسای سایت را مشاهده کنید.

مزایا و اهمیت رتبه الکسای پایین

  • کسب اعتبار: اگر بازدید کننده یا خریداری از وب سایت شما قصد خرید خدمات و یا کالایی را داشته باشد به احتمال زیاد از رتبه الکسای شما پی به این موضوع خواهد برد که میزان مراجعه به وب سایت شما به چه میزان است و به عبارت دیگر سایت شما معتبر هست و یا خیر؟
  • افزایش تعداد مشتریان: به عنوان یک اصل ساده و مهم در بازاریابی : هرچه مغازه شما بازدید کننده بیشتری داشته باشد شما مشتریان بیشتری خواهید داشت. پس لازم است تا بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید.
  • برتری نسبت به رقبا: اینکه شما رتبه الکسای کمتری داشته باشید بدین معناست که در میان رقبا جایگاه بهتری دارید. در نتیجه به نوعی رتبه پایین الکسا نسبت به رقبایتان را می توان تا حدودی همان برتری شما نسبت به رقبا دانست.
  • انجام تبلیغات: در صورتی که شما رتبه الکسای پایینی داشته باشید این بدان معناست که مراجعه به وب سایت شما زیاد است. حال این موضوع می تواند مورد توجه نفرات و سازمان هایی قرار گیرد که قصد اجرای تبلیغات دارند و با دریافت کلیک برای این سایت ها کسب درآمد نمایید.
  • سودرسانی غیر مستقیم: هر چقدر که وب سایت شما دارای رتبه سایت پایین تر (بهتری) باشد وب سایت شما ترافیک بیشتری را جذب خود خواهد کرد و همچنین در سیستم گوگل ادوردز شما به ازای هر کلیک دریافتی مبلغ کمتری را پرداخت خواهید نمود. لذا استفاده از روش های کاهش رتبه الکسا به بهبود شرایط شما و افزایش سوددهی وب سایت شما کمک خواهد کرد.

اهمیت حضور در صفحه اول جستجوی گوگل

حضور در صفحه اول گوگل چرا مهم است ؟! بدیهی است که هر سایتی برای جذب بازدیدکننده ی بیشتر باید دارای رتبه بهتری باشد. هنگامی که بر روی وب سایت خود کار می کنید می توانید با دیدن رتبه الکسا مربوط به وب سایت خود عملکرد خود را بسنجید تا معلوم شود که در طول زمان چه مقدار پیشرفت کرده اید. همچنین می توانید پیوسته رتبه وب سایت رقیبانتان را بررسی کنید و سرعت کار گروهی آنها را بیابید تا سرعت خود را برای پیشی گرفتن از رقیبانتان تنظیم کنید. در ادامه این مقاله، راهکارهای بهبود رتبه الکسا را بیان می کنیم.

چه مواردی روی رتبه الکسا شما تاثیر دارد؟

  1. تعداد بازدید از صفحات وب سایت.
  2. تعداد صفحات بازدید شده از وب سایت.
  3. ترافیک ناشی از کاربرانی که از تولبار الکسا استقاده می کنند.
  4. نرخ کلیک
  5. کیفیت زمانی بازدیدها از وب سایت.
  6. سرعت بارگذاری وب سایت
  7. بونس ریت (Bounce Rate).
  8. تنوع بازدیدها از وب سایت.
  9. تعداد لینک های وب سایت.
  10. استفاده از شبکه های اجتماعی و تعداد لایک و کامنت ها.

رابطه سئو سایت و الکسا چیست؟

سایتی دارای رتبه الکسای پایین است که ترافیک زیادی را دارا باشد. از طرفی سایتی دارای ترافیک زیاد است که سئوی خوبی داشته باشد. به عبارت دیگر، برای کاهش تضمینی رتبه الکسا باید وب سایت شرایط سئوی خوبی داشته باشد.

اما رابطه مستقیمی میان الکسا و وضعیت سئو سایت وجود ندارد. چراکه این امکان وجود دارد که شما کلیک های ورودی خود را از راه هایی به جز موتورهای جست و جوگر همچون ایمیل مارکتینگ ، شبکه های اجتماعی و … دریافت کرده باشید.

18 راه برای کاهش رتبه الکسا

  1. نصب تولبار الکسا بر روی مرورگرهای مختلف همچون کروم ، فایرفاکس و …
  2. ایجاد مطلب های خاص و مخاطب پسند به منظور رشد خوب سئو: منظور از محتوای اصیل و تعاملی، محتوایی است که بطور مکرر بروزرسانی شود. این محتوا یا نوشته برای مخاطب شما جذاب بوده و موجب می شود که مخاطبانتان شما را پیوسته دنبال کنند. زمانی که نوشته ی مورد علاقه ای پیدا کنند به سایر صفحات که به اشتراک گذاشته شده اند نیز مراجعه کرده و موجب افزایش بازدیدکنندگان شما می شود. این کار توسط موتورهای جستجو نیز تایید شده و پاداش از طرف آنها دریافت می کند. باید توجه کنید که حتما محتوای منحصر به فردی داشته باشید. برای بررسی اینکه آیا متن مورد نظر شما سرقت ادبی داشته (کپی شده) است یا خیر می توانید از ابزار آنلاین بررسی سرقت ادبی تاپ ادورت استفاده کنید. وارد شوید و متن خود را وارد کنید ، این ابزار به شما خواهد گفت چند درصد متن تکراری است. نکته دیگری که در اینجا بایستی به آن توجه کنید این است که متن نگارش شده هرچه حجیم تر و کامل تر باشد، بهتر است. پیشنهاد ما مقاله ای با 2000 کلمه است اما می توانید با نگارش مقالات 1000 تا 2000 کلمه ای نیز به هدف خود برسید.
  1. ارسال مکرر و پیوسته پست در وبلاگ: سعی کنید فعالیت شما به گونه ای باشد که افراد مشتاق باشند تا هفته ای یک بار به وب سایت شما سر بزنند. توجه کنید که مطالب نگارش شده بایستی کیفیت بالایی داشته باشند تا خوانندگان از مطالعه مطلب شما رضایت داشته باشند.
  2. بهبود سئو سایت: از طریق سئو سایت خود را بهینه کنید. این راه نقش مهمی در کاهش تضمینی رتبه الکسا دارد. (خودتان اگر وقت نداشته و یا توانایی لازمه را نداشتید به یک موسسه واگذار کنید) در این راه می توانید علاوه بر الکسا ، پس از خرید اکانت موز از امکانات بی نظیر این ابزار استفاده کنید.
  3. اشتراک گذاری مطالب: در همه ی محیط ها و شبکه های اجتماعی مطالب خود را به اشتراک بگذارید. این کار باعث افزایش ورودی شما به ازای لینک های به اشتراک گذاشته شده می گردد.
  4. گوگل ادوردز: در صورت نیاز از گوگل ادوردز یا همان تبلیغات در گوگل استفاده کنید تا مطالب شما دیده شود. استفاده از این تبلیغات می تواند به صورت هدفمند باشد و شما با پرداخت هزینه منطقی و درستی می توانید برای تعدادی و یا تمام کلمات کلیدی مورد نظر به صورت کاملا کنترل شده به معرفی سایت خود و دریافت کلیک بپردازید.
  5. اشتراک گذاری مطالب: از سرویس های موجود همانند ایمیل مارکتینگ ، تبلیغات کلیکی، Share کردن مطالب در شبکه های اجتماعی و مواردی از این دست استفاده کنید تا ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
  6. ایجاد بک لینک: پیدا کردن سایت هایی که به سایت شما لینک بدهند. اگر سایت هایی که به درستی کار خود را انجام می دهند و شناخته شده باشند، به سایت شما لینک بدهند، باعث افزایش اعتماد و کیفیت سایت شما شده و به موتورهای جستجو کمک می کند تا حیطه ی کاری شما را بهتر بشناسند. ایجاد بک لینک رایگان و پولی باید با تولید مطالب اصیل و تعاملی با یکدیگر پشتیبانی شود زیرا کاربران به دنبال محتوای با کیفیت می گردند. توجه کنید که سایت هایی که انتخاب می کنید هرچه دارای دامین اتوریتی (Domail Autority) بالاتری باشند کیفیت لینک قوی تری را به شما اختصاص می دهند. شما می توانید با استفاده از ابزار بررسی دامین اتوریتی این امتیاز مهم را برای وب سایت خود و یا هر وب سایت دیگری مشاهده کنید.
  7. بهینه سازی وب سایت از نظر لینک دهی داخلی: لینک های داخلی وجود دارد که صفحاتی از سایت شما را به صفحات دیگر از سایت شما مربوط می کند. لینک سازی ذاخلی نیز یک تکیک مفید است زیرا کاربر را بیشتر با سایت شما آشنا می کند و موجب می شود که کاربر بیشتر در سایت شما بماند. این کار می تواند به بهبود رتبه الکسای سایت کمک کند.
  8. یافتن کلمات کلیدی رقیبانتان که ترافیک زیادی را جذب می کند: با یافتن این کلماتی که میزان ترافیک قابل توجهی برای رقیبانتان به ارمغان آورده، شما نیز می توانید روی آنها سرمایه گذاری کنید و حتی تبلیغات کلیکی (PPC) برای آنهاانجام دهید (با استفاده از این کلمات و گوگل ادوردز، ترافیک به سمت سایت خود جذب کنید.) مطمئنا با جذب ترافیک بیشتر شاهد بهبود رتبه سئوی سایت خود خواهید بود. بدین منظور می توانید از ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی از مجموعه ابزارهای رایگان سئویی تاپ ادورت استفاده کنید. همچنین می توانید با خرید اکانت کیورد پلنر از امکانات بی نظیر این ابزار استفاده کنید.
  9. استراتژی بازاریابی رقیبانتان را بیابید:حتما سعی کنید استراتژی های رقیبانتان را بشناسید. تحقیق کنید که به ازای کدام کلمات و عبارات، ورودی های قابل توجهی دارند؟ عموم ورودی ها از چه طریقی است؟ موتورهای جست و جو گر و یا شبکه های اجتماعی یا لینک مستقیم؟ این اطلاعات می تواند شما را در بهبود اهدافتان بیشتر و بیشتر یاری کرده و با افزایش جذب خواننده موجبات بهبود رتبه الکسا ارا برای شما فراهم سازد.

بهبود رتبه الکسا

  1. روش های مختلف سئو را بر روی سایت خود امتحان کنید: سئو مهم ترین روشی است که زمان و توجه زیادی می خواهد و بیشترین تاثیر را بر کاهش رتبه الکسا دارد سئو علاوه بر افزایش رتبه الکسا به جذب مشتریان دائمی و حفظ آنها نیز کمک می کند. به بیانی دیگر هرچه رتبه سئو وب سایت شما بهتر باشد جذب خواننده بیشتری خواهید داشت و در نتیجه رتبه الکسای شما بهبود پیدا می کند.
  2. افزایش زمان ماندگاری کاربران در یک صفحه از سایت: شما باید مطالب مفید و درست و مفصلی در صفحه وب سایت خودتان نوشته باشید. نوشته شما باید شامل عکس و عناصر گرافیکی باشد تا خواننده را از مطالعه خسته نکند. همچنین می توانید با ایجاد ابزارها و گراف هایی خوانندگان را در صفحه وب سایت خودتان نگه دارید. این میزان ماندگاری کاربر در اصل Time On Site نام دارد. سعی کنید حتما کاربران را به خصوص در ابتدای مطالعه مطلب در صفحه خود با مطالب جذاب نگاه دارید و آنها را علاقه مند به مطالعه ادامه مطلب نمایید.
  3. ایجاد Alexa Toolsbar: می توانید محتوایی تولید کنید که برای افرادی که تولزبار الکسا (Alexa Toolsbar) دارند جالب باشد.!!! دریافت بازدید از سمت کاربرانی که نوار ابزار الکسا را دارند روی بهبود رتبه الکسا تاثیر دارد. به همین دلیل می توانید موضوعاتی را برای محتواهای خود هدف قرار دهید که مورد علاقه وب مستر ها است. زیرا وب مسترها کسانی هستند که ممکن است این نوار ابزار را داشته باشند.
  4. افزایش تنظیمات سئوی داخلی: حتما برای تمامی صفحات و به خصوص مقالات خود کلمه کلیدی ، متاتگ دیسکریپشن و تگ عنوان را به گونه ای خواننده پسند نگارش کنید تا خواننده پس از مشاهده آنها بر روی وب سایت شما کلیک کرده و آن را مطالعه نماید. همچنین حتما برای تمامی تصاویر خود از alt tag استفاده کنید تا گوگل با افزایش مولفه Image’s SERP باعث نمایش بیشتر عکس های شما شده و در نتیجه عکس های شما را بهبود ببخشد.
  5. نوشتن مطلب در مورد الکسا: در مورد الکسا و سئو مطلب بنویسید. الکسا برای ترافیکی که از سمت وب سایت شما به وب سایت الکسا هدایت شود ارزش زیادی قائل است. در نتیجه پیشنهاد می شود حتما از این موضوع استفاده کنید.
  6. اشتراک در خبرنامه: یک فرم اشتراک خبرنامه باعث می شود ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند. این کار به سادگی امکان پذیر است. یکی از محبوب ترین سیستم های اتوماسیون ارسال ایمیل، mailchimp است که می توانید از آن استفاده کنید.
  7. ثبت وب سایت در الکسا: وب سایت خود را در الکسا ثبت کنید. به alexa.com رفته و یک حساب کاربری ایجاد کنید. به یکی از روشهای زیر عملیات تایید هویت را انجام دهید. البته این موضوع به شما رتبه دقیق تری از الکسای وب سایت ارائه می دهد اما شامل صرف هزینه است.
  • متد یک: فایل تایید الکسا را در پوشه اصلی وب سایت خود قرار دهید.
  • متد دو: آی دی الکسا (Alexa ID) را در صفحه اصلی قرار دهید.
  • متد سه: تایید هویت از طریق گواهی معیارهای سایت (فقط در نسخه الکسا پرو)

راه سریع کاهش رتبه الکسا !!!

برای کاهش رتبه الکسای خود به خصوص به صورت ماندگار حتما روش هایی که در قسمت پیشین پیشنهاد گردید را دنبال کنید. اما اگر بنا به هر دلیلی به دنبال کاهش سریع رتبه الکسا هستید می توانید یکی از سه راه زیر برای ” کاهش رتبه الکسا با ارسال بازدید ” ، استفاده کنید. البته این موارد چندان توصیه نمی گردد.

  1. نوار ابزار الکسا یا همان Alexa Toolbar را برای مرورگرهای خود دانلود کنید.
  2. با کلیه مرورگرهایی که بر روی سیستم شما نصب است وارد سایت Page Reboot شوید و پس از وارد کردن آدرس صفحه دلخواهی از سایت، فاصله زمانی را حداقل روی ۶۰ ثانیه تنظیم کنید.
  3. هر ۱۵ دقیقه آدرس آی پی یا کشور را در فیتلر شکن خود تغییر دهید و اتصال آن را مجددا راه اندازی کنید تا آدرس آی پی شما تغییر کند.
  4. از یک سرویس بوست الکسا مانند RankBoostUp استفاده کنید.

پیشنهاد تاپ ادورت جهت بهبود رتبه الکسا چیست؟

پیشنهاد تاپ ادورت برای کاهش رتبه الکسا ایران و جهان ، این است که پیوسته برروی وب سایت خود کار کنید و سعی کنید تمامی کلمات کلیدی مربوط به کارتان را در مطالب خود استفاده کنید و در ضمن حتما از گوگل ادوردز و سئو استفاده کنید زیرا مهمترین نقش را در بهبود رتبه الکسا دارند.
مجموعه ای از خدمات بهبود وضعیت سایت برای شما فراهم کرده ایم. همگی آنها را می توانید در صفحه زیر مشاهده کنید.

در موضوعات مربوط به حوزه سئو مطمئنا سخن ها عاری از نقصان نیست. باعث افتخار است تا در انتهای همین پست نظر خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات مهم و پر تکرار

در این قسمت به چند سوال مهم در رابطه با الکسا پاسخ خواهیم داد

ده سایت برتر الکسا چه سایت هایی هستند؟

در این قسمت نام 10 سایت برتر دنیا از نظر رتبه الکسا را به شما خواهیم گفت.

  1. Google
  2. YouTube
  3. Tmall
  4. Baidu
  5. Facebook
  6. QQ
  7. Sohu
  8. Taobao
  9. Login.tmall.com
  10. Yahoo

به طور مثال در تاریخ نگارش این مقاله وب سایت های زیر در ایران صاحب جایگاه های برتری بوده اند.

  • رتبه دوم الکسا ایران : سایت آپارات (aparat.com)
  • رتبه سوم الکسا ایران: سایت دیجی کالا (Digikal.com)
  • رتبه چهارم الکسا ایران: سایت ورزش 3 (Varzesh3.com)

علت نوسان عجیب رتبه الکسا چیست؟

این مورد را در نظر بگیرید که وب سایت های دیگر بر روی بهبود رتبه الکسای خود کار میکنند. از آنجایی که تمام این وب سایت ها همراه شما در یک رده بندی سنجیده می شوند این بدیهی است که در صورت کاهش فعالیت شما ، رتبه الکسای وب سایت شما با شدت بیشتری افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین وب سایت هایی هستند که جدیدا به لیست رقبای شما نزدیک می شوند و نباید از آنها غافل شد.

بازه زمانی به روز رسانی رتبه الکسا چند روز است؟

بر اساس بیان خود الکسا داده های رتبه سایت های مختلف را روزانه به روز رسانی می‌کند. در نتیجه پیشنهاد می شود که به صورت روزانه برای بهبود و کاهش رتبه الکسا وب سایت تلاش کنید. البته پیشنهاد می شود که در کنار رتبه الکسا از طریق کنسول جستجو گوگل ورودی های خود را پایش کنید و با وضعیت الکسای خود مقایسه کنید.

آیا الکسا برای ساب دامین هم رتبه اعلام می‌کند؟

باید بگوییم خیر! الکسا تنها برای دامنه اصلی سایت، رتبه را محاسبه و اعلام می‌کند. در نتیجه رتبه جداگانه ای برای ساب دامین ها محاسبه نمی گردد. توجه کنید که رتبه بیان شده برای کل وب سایت شماست و الکسا رتبه مجزایی برای صفحات مختلف سایت ارائه نمی دهد. به عبارت بهتر تنها رتبه صفحه اصلی از دامنه اصلی سایت شما منظور می‌شود. البته یک مورد استثنا نیز در این باره وجود دارد. اگر الکسا به درستی متوجه شود که شما بر روی ساب دامینی از یک دامنه اصلی بزرگ اشتراکی سایت خود را قرار داده اید، رتبه مجزایی برای آن اعلام می‌شود. به طور مثال برای وب سایت بلاگفا که یک وبلاگ ساز است برای خود یک رتبه الکسای جداگانه دارد. حال آنکه رتبه برای هریک از زیردامنه های آن به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.

روش های افزایش ترافیک سایت

برخی از رتبه های الکسا و میزان بازدید صفحه ی وب سایت مربوط به آنها:

مهم ترین مورد برای رتبه الکسا، نصب تولبار الکسا روی مرورگر می باشد. یعنی در آمار افرادی ثبت می شوند که دارای تولبار الکسا باشند.

  1. رتبه 100000 : 100 الی 150 بازدید کننده در هر روز
  2. رتبه 50000 : 250 الی 300 بازدیدکننده در هر روز
  3. رتبه 20000 : 400 الی 500 بازدیدکننده در هر روز
  4. رتبه 10000 : 700 الی 800 بازدیدکننده در هر روز
  5. رتبه 5000 : 1400 الی 1600 بازدیدکننده در هر روز

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 163
  • بازدید کلی : 7866
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه